23.11.12

Öğretmenler! Cumhuriyet sizden fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister…(Atatürk, 1924)

Neden 24 Kasım?

11 Kasım 1928′de Bakanlar Kurulu, Gazi Mustafa Kemal’e Ulus Okullar Başöğretmenliği sanını vermişti. Atatürk 24 Kasım’da Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul etti.

Öğretmenler Günü kutlaması 12 Eylül döneminde kararlaştırıldı. Atatürk’ün 100. doğum yıl dönümü olan 1981 yılında, 24 Kasımın her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanmasına karar verildi.

Öğretmenler gününün ülkemizde ilk kutlanışı


***

Atatürk'ün "Cumhurbaşkanı olmasaydım, Milli Eğitim Bakanı olmak isterdim" dediğini okumuştum bir yerlerde. Cumhurbaşkanlığı makamı ile Milli Eğitim Bakanlığı'nı aynı kefeye koyması, bir toplumun geleceğinin eğitime eş değer olduğunu ifade etmeye yeterli diye düşünüyorum. Keşke biz öğretmenler olarak da onun kadar öz verili olabilsek, onun kadar canla başla sarılabilsek her türlü zorluğa... Bunu yapabilmek için bizlere verilen kıymetin de artması gerektiği şüphe götürmez bir gerçek. Hele ki şu sıralar, mesleğimiz ile ilgili öyle saçma varsayımlar ortaya atıldı ki... İnsanların gözünde değerimizi azalttı sevgili bakanımız... Oysa kimse bilmiyor benim bir köy öğretmeni olduğumu, dağları tepeleri aşıp okuluma görevimin başına gittiğimi, sınıfımı bizzat silip-süpürdüğümü, benim çocuklarımın cebinde bir simit alacak beş kuruşları olmadığını, köy yerinde pek çok şeyden mahrum yaşadıklarını, üzerlerine giyecek doğru düzgün kıyafetleri olmadığını, onların ufkunu genişletmek için canla başla mücadele ettiğimi kimse bilmiyor... Kimse bilmese de bunları, gördüğümüz bir gülümse yeter o güzel gözlerde... Onların güzel şeyler yaptığını, iyi yerlere geldiğini görmek yeter. Henüz mesleğin başında olduğum için öğretmenlik mesleği ile ilgili daha öğrenecek, yaşayacak çok şey olduğunu biliyorum. Umarım tek bir çocuğun bile hakkını yemeden bu mesleği sürdürebilirim. Onlar için iyi bir öğretmen olabilirim... Ve yine umuyorum ki emeklerimin karşılığı onların başarısı ve mutluluğu olur... Bütün öğrencilerimi çokkk çokkk seviyorum.
Ayrıca bütün öğretmenlerimin ve öğretmen arkadaşlarımın bu anlamlı gününü kutlarım. 24.11.2012 Mesleğimin 1. yılındayım...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder